Тема на проекта – „Преходът от училище към заетост“ (BITSE)
Проучването на бариерите, които спират прехода на хората с увреждания от училище към заетост е свързано с професионалното образование и обучение.
Цел: Да направи списък и да сравни нагласите и структурните бариери, които ограничават прехода на хората с увреждания от училище към заетост.
Други цели на проекта:
• Да направи списък и да сравни бариерите във всички държави, които участват
• Да направи оценка на тези бариери и да създаде препоръки за преодоляването им
• Да повиши информираността сред органите и други заинтересовани страни
• Да подобри прехода на хората с увреждания от училище към заетост
• Да повиши броя на работещите хора с увреждания
Резултати на проекта:
• Доклад по проекта: анализ на бариерите на всички партньорски организации
• Препоръки за преодоляване на бариерите, които спират прехода на хората с увреждания от училище към заетост
• Брошура, която подчертава бариерите
• Наръчник с най-добрите практики, на тема „Преодоляване на бариерите“
• Шаблон с най-добрите практики, на тема „Изследване на бариерите“
• Интернет страница на проекта, брошура и лого
Партньори:
- COPE Foundation, Ирландия (Координатор на проекта)
- Национална федерация на работодателите на инвалиди НФРИ (България)
- Национален алианс за социална отговорност НАСО (България)
- Колеж Мария Реджина, „Dun Manuel Attard“ Ресурсен център за обучение на младежи и възрастни (Малта)
- Европейска асоциация на доставчиците на услуги за хората с увреждания EASPD (Белгия)
- „Caritas“ за хора с увреждания (Австрия)
- „BBRZ Österreich“ – Център за професионална подготовка и рехабилитация, (Австрия)
- Услуги и съвети за равни възможности Innovia (Aвстрия)
- „Middin“ (Холандия)
- Взаимно обществено здраве социално действие Centre de la Gabriel (Франция)
- „Associazione Scuola Viva“ (Италия)
- „APEO“ – Асоциация за насърчаване на равните възможности (Хърватска)
- Загребски университет (Хърватска)
- Институт за рехабилитация на Общността (Гърция)
Този проект е финансиран с подкрепата на Европейската комисия.
Тази публикация отразява само личните виждания на нейния автор и от Комисията не може да бъде търсена отговорност за използването на съдържащата се в нея информация.