Вход за членове
Вход за нови членове
Национални награди НАСО 2020
НАСО участва в уебинар, свързан с адаптирането на услугите за хора с увреждания по време на пандемията COVID-19
На 25 март се проведе уебинар, организиран от EASPD на тема „Адаптиране на услуги за хора с увреждания по време на пандемията COVID-19“. В семинара се включи и представител на НАСО – Наталия Христова. Като лектори в убинара участваха Marieke Impens – психолог, Белгия, Ferran Blanco ROS – Испания и Jiří Horecký – президент на Асоциацията на доставчиците на социални услуги, Чехия.
След като на 11 март Световната здравна организация официално определи COVID-19 като пандемия извън очакванията на здравните експерти, в цяла Европа (и по света) доставчиците на социални услуги се надпреварват да се справят с кризата, по-специално по отношение на това как да гарантират непрекъснатостта на основните услуги за грижа и подкрепа и да се погрижат социалните работници да могат да продължат да работят възможно най-безопасно и здравословно. Специалистите в социалните услуги предоставят ежедневна грижа и подкрепа за милиони хора в Европа, много от които са особено уязвими от COVID-19.
Този уеб семинар събра експерти, които представиха и обсъдиха своите действия и идеи по проблема.
- Как да се управлява приемствеността на предоставянето на основни грижи във времена на криза? Какви услуги трябва да бъдат приоритетни?
- Как да се гарантира, че работниците, които се грижат и подкрепят, могат да продължат да работят в най-здравословните и безопасни условия?
- Как можем да гарантираме достатъчно социални грижи и да подпомагат социалните работници през следващите седмици, когато/ако пандемията се разпространи допълнително? Имат ли роля доброволците и студентите по здравни и социални дейности?
- Каква е ролята на публичните власти да помагат на доставчиците на социални услуги да се справят с кризата?
Част от практическите съвети, които дадоха специалистите бяха:
В Испания как се справят:
- Преобразуване на директната услуга за подкрепа в интегрирана работа, осигуряване на наличност на технологии (лаптоп, смартфон), достъп до база данни (сървър и VPN) при нужда отстраняване на проблемни и техническа поддръжка и ръководство или ръководство за изготвяне на виртуално досие на всички професионалисти.
- Увеличаване на координацията с помощта по темата - общи онлайн срещи, индивидуални онлайн срещи и др.)
- Осигуряване на всички професионалисти от организацията да има защитна екипировка.
- Предоставяне на ръководство и конкретна информация за провеждане на онлайн работа и консултация.
- Предоставяне на пакет от грижи, създаден е „хранителен пункт“, при който хората в затруднения получават базов пакет. Организирано и осигурена е национална психологическа подкрепа от специалисти в областта. Аптеките предоставят доставка на лекарства и медикаменти по домовете на хора, на които е невъзможно да излизат.
Ето някои основни правила и препоръки, които сподели лектора Jiří Horecký, че са въведени и спазват в Чехия:
- Въведени са правила за достъп до сградите и на потребителите не се разрешава да напускат услугата;
- Дневните центрове са затворени (работниците и служителите помагат на други доставчици)
- Студентите по социални дейности се призовават да работят в помощ на социалните услуги;
- Доставчиците извършват безплатно основните социални грижи;
- На медицинския персонал не е позволено да излизат в отпуск, всички са ангажирани на 100 %
Проблеми:
- Липса на маски, дезинфекциращи препарати и респираторни апарати – и през изминалата седмица вече има получена помощ от Китай.
Препоръки към доставчиците на социални услуги:
- Редовно проверявайте здравословното състояние на вашите потребители;
- Ако е възможно, осигурете на персонала си цялата необходима защита (маски, ръкавици, очила, дезинфекция)
- Организирайте работата на вашия персонал, така че те да се срещат помежду си минимално;
- Организирайте работата по малки екипи, които не се срещат един с друг ;
- Подгответе своя кризисен план, ако вашата услуга (или голям брой персонал) е под карантина
- Направете списък на персонала, който желае да остане в отпуск за 14 дни;
- Използвайте студенти доброволци;
- Подгответе план как да намалите контакта с потребители до минимум, ако е необходимо ;
- Общувайте с потребителите, защото може да се страхуват, да не се допуска дезинформация или пък имат ограничен контакт със семейството;
- Осигурете детегледачки за малките деца на вашите служители, ако е необходимо и безопасно;
- Бъдете готови да предоставите основни услуги на други нуждаещи се хора (грижа по домовете)
- Подгответе кризисен план за карантина на отделните градове / райони във връзка с грижите по домовете на потребителите;
- Ако е възможно, създайте „безконтактни“ зони, така че персоналът да не се среща;
- Помислете за всяка една мярка за намаляване на риска от инфекция (във всеки процес във вашата организация;
Бихме искали да ви поканим да се регистрирате за следващия уебинар „Адаптиране на услуги за хора с увреждания по време на пандемията COVID-19“, който ще се проведе на 1 април /сряда/ от 14:00 часа CET. Уебинарът ще представи професор, който е работил в Ухан по време на пика на кризата в региона и ще сподели своя опит в предоставянето на услуги за подкрепа през това време.
















МУЗИКАЛНО-ПОЕТИЧЕН КОНЦЕРТ ОТ ПОТРЕБИТЕЛИ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ ОТ АГЕНЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО РАЗВИТИЕ "ВИЖЪН"





















































































Календар
Пон | Вт | Сря | Чет | Пет | Съб | Нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1
> |
2
> |
3
> |
4
> |
5
> |
6
> |
7
> |
8
> |
9
> |
10
> |
11
> |
12
> |
13
> |
14
> |
15
> |
16
> |
17
> |
18
> |
19
> |
20
> |
21
> |
22
> |
23
> |
24
> |
25
> |
26
> |
27
> |
28
> |